Hasta luego Antigua! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu Hasta luego Antigua! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu

Hasta luego Antigua!

Door: fayhendriksen

Blijf op de hoogte en volg Fay

17 Mei 2012 | Guatemala, Antigua

Okee, het werd wel weer eens tijd voor een update. Ik had het idee dat het niet zo heel lang geleden was dat ik een bericht had geplaatst, maar dat blijkt toch alweer ruim twee weken geleden te zijn. Dat geeft ook aan hoe snel de tijd is gegaan, vandaag de laatste dag in Antigua en Alida is nu ook alweer een aantal dagen hier. Alida is maandag aangekomen na een reis met niet al te veel vertraging. Ze slaapt ook bij mijn gastfamilie, wat erg gezellig is zo voor de laatste paar dagen.

Gister had ik mijn laatste dag op de school. De kinderen gingen een afscheidslied zingen en hadden heel veel tekeningen gemaakt en ik kreeg heel veel knuffels en een hele lieve kaart. Het viel me best zwaar om afscheid te nemen, de kindjes zijn echt super lief en na een maand was ik erg gehecht aan ze geraakt. Ik had als afscheidscadeau rekenboeken voor ze gemaakt, die ze binnenkort zouden gaan gebruiken om de cijfers te leren schrijven en er een klein kadootje bij gedaan, een gum voor de meisjes en een autootje voor de jongetjes, waar ze erg blij mee waren.

Na het afscheid op de school verder een rustig dagje gehad, aangezien het regenseizoen nu echt begonnen is, is er wat minder te doen hier. Vooral dinsdag, de dag na Alida´s aankomst viel de regen echt met bakken uit de hemel. Ik kwam terug van de school en moest echt op zoek naar goede plekken om de straat over te steken, aangezien de straten veranderd waren in kleine rivieren. Alida heeft dus een goede timing, ze komt precies tegelijk met het regenseizoen. Maarja we zullen zien, onze volgende bestemming, Quetzaltenango, schijnt kouder en regenachtiger te zijn maar daarna hopen we weer wat meer richting de warmte te gaan, al zullen de regenbuien wel blijven, maar dat is prima als het maar niet de hele dag is. Ik ga toch nog ook maar even een regenjas kopen hier.

Verder heb niet zo heel veel te vertellen over de afgelopen twee weken, vooral gewerkt op de school en in de weekenden ook in Antigua gebleven. Vandaag een heerlijke dag gehad, nog wat mooie foto´s gemaakt op een heuvel met heel mooi uitzicht over Antigua en daarna op een andere heuvel met een heel mooi restaurant koffie gedronken. Daarna nog even naar de markt geweest, die volgens mij toch echt nog groter is dan de Haagse markt en waar echt alles te krijgen is. Ik heb echt genoten van Antigua, echt een fantastische plek met heel veel aardige mensen, maar nu wordt het toch echt tijd om te vertrekken. Vanavond hopelijk nog een goede laatste avond met niet al te veel regen en Cubalibres in Antigua en daarna op naar Quetzaltenango, voor de volgende fase van mijn reis. Heb ook wel heel veel zin om meer te ontdekken van Guatemala, waar ik al heel veel goede verhalen over heb gehoord. Daarma staan de bay islands op de planning, waar we zullen gaan duiken. Ik zal proberen nu weer wat vaker een berichtje te plaatsen over waar we uithangen, ook met foto´s, maar dit was het even voor nu. xxx Fay

  • 18 Mei 2012 - 20:48

    Elske:

    Faytje, goed om weer wat van je te horen! Afscheid nemen is nooit leuk natuurlijk, maar nieuwe dingen zien is wel heel leuk. Heel veel plezier! Zoen

  • 18 Mei 2012 - 20:49

    Oma Annelies:

    Ha Fay, Leuk hoor je mail.Toch een heel verslag van al je belevenissen en
    je plannen met je vriendin.
    Ik hoop dat er niet al te veel regen valt.
    Hier hebben wij ook nog steeds veel storm en regen. Met Mirjam's,verjaardag,op koninginnen dag,
    was het plotseling stralende zon en heel warm.Met een klein groepje,haar moeder,een paar vriendinnen en ik,hebben wij het bij hun in de tuin gevierd.En in de avond
    zijn E en M naar de Sauna geweest.
    Kim en Luuk logeerden bij Lydia,Boy en Remy en dat was ook heel geslaagd!
    Een week geleden was het plotseling
    op moederdag ook weer zulk mooi weer.Dus inpakken en wegwezen.
    Heerlijk weer eens op de boot.
    Lydia is een paar dagen weg.en Boy en Remy zijn thuis aan het hakken.
    Ik was vanmiddag beneden,wij hadden per Toren een kennismaking
    met de nieuwe Directeur.
    Zo zie je,wij vervelen ons hier niet.
    Nu ga ik weer aan mijn vredes pijpje
    en dan nog een beetje op tijd naar bed.
    Erik gaat een paar dagen varen met de vrienden ,Rolf,Maurik,Peter en
    Gerben. Nu hou ik op,een fijne vakantie samen met Alida.
    Goede reis en liefs voor jullie allebei.
    Oma Annelies xxx


  • 19 Mei 2012 - 14:19

    Maya:

    Haha oma doe je rustig aan met je vredes pijp!;) maar wel meteen een goede update over de hele familie! Hier in italië is het weer tot nu tot goed! Zielig dat jullie nu regen hebben!;) heeeel veel plezier met reizen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Rondreis Midden-Amerika

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2012

Hamerhaaien en toekans

13 Juni 2012

Honduras en Nicaragua

28 Mei 2012

Een week reizen

17 Mei 2012

Hasta luego Antigua!

01 Mei 2012

Vanalles
Fay

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 13532

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Project Nicaragua en backpacken in Colombia

03 April 2012 - 08 Augustus 2012

Rondreis Midden-Amerika

Landen bezocht: