Vanalles - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu Vanalles - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu

Vanalles

Door: fayhendriksen

Blijf op de hoogte en volg Fay

01 Mei 2012 | Guatemala, Antigua

Heeey!

Iedreen een leuke koninginnedag gehad? En eindelijk beter weer?
Het werd wel weer eens tijd voor een update! Het is alweer maart, gaat zo snel, over twee weken komt Alida al deze kant op en begint het echte reizen! Wel gek, Antigua begint na een maand echt al een beetje als thuis te voelen.

Ik zal beginnen waar ik vorige keer geeindigd ben. Daarop volgde een week werken op de school, wat nog steeds super leuk is, leuk ook om de kinderen beter te leren kennen. Het weekend erna ben ik met drie anderen naar het strand geweest. Met de chickenbus zijn we naar Monterrico gegaan, wat een mooie maar redelijk lange tocht was. Het strand was heel rustig en erg relax, met lekker eten, een zwembad en veel zon. Daarna volgde weer een week van werken op de school en vrijdag de school geverfd met een deel van de ouders, wat een erg grappige chaos was maar het resultaat is erg mooi. Vrijdag was er zelfs nog een koninginnedag feestje in Antigua, grappig dat dat ook hier nog een beetje gevierd wordt. Afgelopen weekend ben ik met een ander Nederlands meisje die op dezelfde school vrijwilliger is, Bente, naar Lago Atitlan geweest, een meer omgeven door bergen en vulkanen.We hadden een extra lang weekend omdat het de dag van het werk is vandaag, maar dat hadden ze verplaatst naar maandag op onze school zodat iedereen drie dagen weekend had. Zaterdag weer met de chickenbus vertrokken, nu naar Panajachel, de meest toeristische plaats aan het meer. Er was zaterdag een festival en daar zijn we heen geweest, het was een beetje een hippie gebeuren maar wel erg leuk. De dag erna met de boot naar de andere kant van het meer gevaren, naar San Pedro. Dit was een wat rustiger plaatsje, niet zo veel te doen, maar we hadden een hotel met een zwembad dus we hadden niks te klagen. Het meer is echt super mooi en ook best helder water maar helaas niet echt lekker om in te zwemmen omdat het behoorlijk vervuild is. De dag erna wel gekayakt op het meer, even wat actiefs kon ook geen kwaad en het meer zag er echt prachtig uit. Vandaaf weer in de ochtend gewerkt en in de middag wat spulletjes gescoord voor de kermesse van aanstaande donderdag, dan zijn er de hele dag spelletjes enz op de school. Ik zit nu alweer een maand in Antigua, de tijd gaat echt zo snel! Ik heb niet zo heel veel foto's gemaakt eigenlijk de laatste tijd, maar ik zal er snel een paar uploaden als ik tijd heb. Groetjes aan iedereen daar! xxx

• 02 Mei 2012 - 06:03

Lydia:

Ha lieve Fay,
    Klinkt al als behoorlijk gesetteld en thuis daar. Je zaakjes op orde, alleen wat de tijd betreft nog een beetje in de war-:) Hier is het nl. al mei...
    Ja wat gaat het snel, over 2,5 maand komen we al jouw kant op.
    Geniet van je dagen daar, ik zag op Facebook je foto waar je aan het schilderen bent, mooi hoor.
    Veel liefs, Lydia

• 02 Mei 2012 - 08:40

Oma Mimo:

hoy bFay,ben je een beetje in de war?het is hier al mei,dan leggen alle vogeltjes een ei!dit jaar niet,want het is hier nog steeds mal tiempo!ik geniet van je foto,s en verhalen.liefs en een dikke zoen oma mimo

• 02 Mei 2012 - 09:25

Keechy:

haha hippiefay! :) klinkt chillend!

• 03 Mei 2012 - 00:31

Fay Hendriksen:

Ach maart, mei, wat is het verschil :P Keechy hoe is het met jou? Waar ben jij nu dan, Texel/Utrecht/Frankrijk?

• 03 Mei 2012 - 17:28

Boy:

Wat maak jij toch mooie foto's. Ik wil ook op vakantie!
    Die auto is natuurlijk gaaf. Wat een kleine wereld.

boy

• 03 Mei 2012 - 22:49

Elize:

Lieve Fay! Nice nice nice, ik ben zoo jaloers.

Ik las even 'gekakt' op het meer. :-)

Heel veel liefs
    Elize

• 04 Mei 2012 - 13:49

Oma Annelies:

Lieve Fay,
    Wat een prachtig verhaal en wat maak je leuke dingen mee! Fijn dat je ons zo op
    de hoogte houdt.Hier gaat het goed.Mirjam had met haar verjaardag schitterend weer,hebben met een klein
    groepje bij hun in de tuin koffie gedronken.. Gisteren ben ik met een bus-boottocht van de 'Bur-Ha-mee geweest. Een geweldige dag en.....heerlijk gevaren!
    Liefs Oma Anneliese xxxxxxxx