Ik ben er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: fayhendriksen

Blijf op de hoogte en volg Fay

04 April 2012 | Guatemala, Antigua

Hallo!
Ik ben er hoor, uiteindelijk toch in Guatemala gekomen na een wat moeizame reis. Gister vroeg opgestaan en met pap en mam naar het vliegveld gereden, om daar ontdekken dat de vlucht naar Madrid was gecanceld. De Fransen staakten en daarom kon Iberia niet naar Spanje vliegen. Dus maar in de rij aangesloten bij de Iberia, waar mijn vlucht omgeboekt zou worden. Dit bleek wat ingewikkelder dan het leek en na 6 uur wachten in de rij was ik aan de beurt en kon ik met KLM een uur later via Panama naar Guatemala vliegen! Was nog even stressvol omdat ik een uur had voor mijn vlucht vertrok plus de vlucht bleek overboekt, maar uiteindelijk een heerlijk relaxte vlucht gehad, lang leve KLM. Ook leuk om Panama City vanuit de lucht te zien, ziet er erg gek uit die enorme wolkenkrabbers in een verder vrijwel leeg land. Eenmaal in Guatemala aangekomen stond er een hele vrolijke taxi chauffeur al met een bordje op me te wachten, heel fijn! Die heeft me met een noodvaart naar Antigua gebracht naar mijn gastgezin, een hele lieve vrouw, Ruby, en een dochter van haar een klein jongetje die dan weer het kind is van haar andere dochter. De mensen hier zijn echt super aardig en vrolijk, net als de Indonesiers vertelde mijn taxi chauffeur me schaterlachend dat we even moesten stoppen omdat de taxi van een man die voor hem werkte was aangereden. Relaxte mensen dus die zich niet snel druk maken. Antigua is ook erg mooi, doet me eigenlijk erg denken aan Spanje qua gebouwen en straatjes. Het is nu semana santa, dat schijnt een heel mooi gebeuren te zijn, ben benieuwd. Heb vandaag gewoon een beetje rond gelopen, nog niet veel spannends gedaan. Maar ik denk dat ik me de komende weken wel kan vermaken hier :) Het internet is opzich prima hier, behalve dat de stroom nu al twee keer is uitgevallen, dus ik denk dat ik

  • 05 April 2012 - 06:19

    Lydia:

    Ha lieve Fay,

    Wat fijn om te weten dat alles goed is gegaan. Het was toch wel een reis met hindernissen, vooral aan het begin... De beschrijving van het wereldje waar je bent terechtgekomen, klinkt erg goed. En ben benieuwd naar de processies en belevenissen met Semana Santa. Enjoy!
    xxx

  • 05 April 2012 - 08:57

    Adriaan:

    Fay! Klinkt top, fijn dat je er (uiteindelijk) bent! x

  • 05 April 2012 - 10:59

    Alida:

    vet he! semana santa is vaak echt een big deal in die landen dus dat zal sowieso wel mooi zijn! wel fijn ook dat er iemand gelijk bij het vliegveld stond, dat is vaak nogal wat twijfelachtig in die culturen :P

  • 05 April 2012 - 11:39

    Jolien:

    Fay!

    Wat fijn om te horen dat het KLM vliegtuig de oversteek heeft gehaald (goed uitgekiend dus met kerosine, ik zeg topmaatschappij!) Veel plezier en liefs vanuit het spannende Nederland!

  • 05 April 2012 - 12:30

    Maya:

    Heey! Wat een leuk bericht! Klinkt heeel goed allemaal! Behalve van die stroomuitval, dat is echt hopeloos zeg;) Maar verder klinkt het heel erg leuk! Geniet ervan daar! is het lekker warm?:)

  • 05 April 2012 - 16:22

    Leonora:

    Haha stroom weer uitgevallen? Fijn dat je bent aangekomen! Hoorde al van Aal dat je niet weg kon van Schiphol idd maar KLM is dan een prima alternatief natuurlijk :D. Ik ben benieuwd naar al je avonturen! Ga het zeker lezen! Xx

  • 05 April 2012 - 21:08

    Fay Hendriksen:

    Ooh ja haha het laatste stukje mist, dat kwam niet helemaal door ofzo... Inderdaad lekker warm hier Maya maar wel gewoon een lekkere temperatuur, denk nog geen 30 graden maar ik zal zeker niet klagen :P

  • 06 April 2012 - 12:43

    Jochum:

    Veel plezier! ik ben benieuwd naar je verhalen, foto's daarvan ook trouwens;)

  • 06 April 2012 - 21:07

    Oma Annelies:

    lieve Fay,..wat een reis en zoveel spanning! Gelukkig klinkt het in je verdere verslag heel wat gezelliger.Fijn dat je ook nog even hier was,in gedachten ben ik met je meegereisd!geniet er verder van en tot mails! Liefs oma Annelies xxx

  • 08 April 2012 - 11:21

    Boy:

    Ha Fay. Fijn dat je uiteindeijk geland bent in Antigua. Vergeet je niet even naar de Tikal, templo maya te gaan. Ook het hostal Maya Inn is erg mooi en lijkt op ons hotel bij Arcos de la Forntera. Tijd om mooie plaatjes op je site te zetten! Ook wij komen over 122 dagen terug.

  • 08 April 2012 - 18:05

    Fay Hendriksen:

    Pap waar is de Maya inn dan? Bij Tikal? Daar wil ik natuurlijk sowieso naar toe! Heb hele mooie foto´s die ik er graag op wil zetten maar ik ben het snoer om mijn camera aan de pc te hangen vergeten en er kan nergens een SD kaart in! Maar ik ga m´n best doen en dan komt er ook een nieuw verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Rondreis Midden-Amerika

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2012

Hamerhaaien en toekans

13 Juni 2012

Honduras en Nicaragua

28 Mei 2012

Een week reizen

17 Mei 2012

Hasta luego Antigua!

01 Mei 2012

Vanalles
Fay

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 13537

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Project Nicaragua en backpacken in Colombia

03 April 2012 - 08 Augustus 2012

Rondreis Midden-Amerika

Landen bezocht: