De tweede week Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu De tweede week Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Fay Hendriksen - WaarBenJij.nu

De tweede week Antigua

Door: fayhendriksen

Blijf op de hoogte en volg Fay

17 April 2012 | Guatemala, Antigua

Holaaa!

Het werd weer tijd voor een update, heb een leuk en druk weekje gehad. Ik ben eidelijk begonnen op de school, in de ochtenden (om zes uur opstaan!)als assistent van de docent, wat neer komt op helpen met allerlei klusjes en spelen met de kinderen. De kinderen zijn echt super lief, heel enthousiast, en vrolijk. Sommige zijn ook flink ondeugend. Ik help bij de klas met de kleinste kinderen, de kleuters.Dus de komende vier weken ben ik Seño (kort voor señorita) Fay, echt super leuk om te doen. Ik ga ook sommige middagen helpen met huiswerk, maar dat heb ik nog niet gedaan, daar ga ik de komende week mee beginnen. Ik help op el Porvenir, de nieuwe basisschool die pas sinds januari geopend is, er zijn nu drie klassen maar dat wordt per jaar uitgebreid. Vandaag met een andere vrijwilliger, een Israelische jongen, een soort aadrijkskunde les gegeven in de middag, wat erg leuk was om te doen maar best lastig in het Spaans en lastig om de aandacht van achtjarige kinderen erbij te houden. Maar wel grappig om te horen wat ze wisten van andere landen, niet zo heel veel maar bijvoorbeeld wel dat er in Nederland veel fietsen zijn. Ook alle andere vrijwilligers leren kennen, die allemaal echt super aardig zijn. Ook het uitgaansleven ontdekt hier, wat een beetje op Groningen lijkt met allemaal verschillende kroegjes. Antigua is ook echt een mix van vanalles qua mensen, echt elke nationaliteit is hier wel te vinden. Dit weekend zaterdag een rustig dagje gehad, zondag zijn we naar Earth Lodge geweest, een hostel hoog in de heuvels met een super mooi uitzicht. Een hele relaxte plek met muziek en hangmatten, echt een heerlijk dagje. Zoals jullie kunnen lezen heb ik een erg zwaar leven hier, ik denk dat ik het hier de komende vier weken nog wel uithou :) xxx

  • 17 April 2012 - 05:37

    Lydia:

    Super Fay, klinkt heel relaxt en vooral heel leuk, met het werk op de school en al die vrijwilligers.
    Liefs en een poot van Pip, die hier naast mij om sperziebonen zit te vragen.
    XX

  • 17 April 2012 - 07:46

    Pet:

    tof fay! Klinkt erg goed! Lijkt me moeilijk joh, die kinderen in het spaans lesgeven! x

  • 17 April 2012 - 09:39

    Oma Mimo:

    wat een prachtige belevenis.om jaloers op te zijn! liefs oma

  • 17 April 2012 - 10:39

    Oma Annelies:

    Lieve Fay' Fijn zulke goede berichten van jou,Ik keek er al naar uit!Leuke verhalen over je werk in de klas met de kinderen en daarnaast nog mooie tochten in de bergen.En altijd zon???.Wij hebben hier zon,regen en veel wind.Geniet van de mooie tijd daar en tot mails. oma annelies xxx

  • 17 April 2012 - 14:07

    Leo!:

    Hey Fay,
    Wow klinkt echt goed! En leuk dat je meer reizende mensen bent tegen gekomen. Ook leuk om de fotos te zien. Dacht eerst dat je in een klein bergdorpje zat maar is volgensmij nog best een redelijk stadje.

    Veel plezier! Xx

  • 18 April 2012 - 23:07

    Fay:

    Ja Leo, het is best groot. Het is lang de hoofdstad geweest van Guatemala totdat ze besloten om die toch maar te verplaatsen omdat Antigua steeds verwoest werd door aardbevingen. Maar vandaar dus ook de vele (half verwoeste) kerken. En oma, veel zon hier maar ook wel regen, maar dat is aan het eind van de dag even een harde stortbui dus dat is niet zo erg.

  • 23 April 2012 - 10:34

    Clara:

    Hi Fay , we reizen met je mee.Mooie mix van reizen en werken ,niet al te gemakkelijk werk lijkt me .Maar wel prachtig zo tussen al die kinderen , en ze nog wat leren ook !!
    liefs,, roelof en clara, enjoy.

  • 25 April 2012 - 10:40

    Seño Keechy:

    FAY! Ik wist helemaal niet dat je een waarbenjij.nu bijhield, maar superleuk! klinkt echt tof allemaal! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Rondreis Midden-Amerika

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2012

Hamerhaaien en toekans

13 Juni 2012

Honduras en Nicaragua

28 Mei 2012

Een week reizen

17 Mei 2012

Hasta luego Antigua!

01 Mei 2012

Vanalles
Fay

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 13536

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Project Nicaragua en backpacken in Colombia

03 April 2012 - 08 Augustus 2012

Rondreis Midden-Amerika

Landen bezocht: